2019 års Stipendiater
Fr v: Jonatan Lindberg, Lina Frickner,
Representant Södertälje Cykelklubb, Edvin Lovidius körde Nationaldagsloppet och var ej närvarande och Johanna Spring

Ungdomsledarstipendier

Jonatan Lindberg, Ledare i innebandy för Nykvarns IF Flickor 05/06.
Jonatan är Huvudtränare för tjejer  mellan 12 och 14 år vilket kräver stort hjärta, tålamod och engagemang och det har Jonatan.
Jonatan har också stort engagemang i flickornas utveckling med fysik och teknik men också laganda, rättvisa, självförtroende, kostråd och mental träning.Jonatan får flickorna att fokuserar på att utveckla både sig själva och som lag. Jonatan lägger många timmar för att planera för lagets träningar och matcher. Samtal med spelare, föräldrar och övriga i ledarstaben.

Johanna Spring,  Nykvarns Gymnastikförening
Johanna är en outtröttlig och engagerad ungdomsledare. Hon är i hallen 4-5 dagar i veckan både som ledare och egen träning. Detta parallellt med studier på Europaskolan i Strängnäs.
Hon är en bra förebild som ung kvinna för sina gymnaster då hon visar stor kunskap och oräddhet i sitt ledarskap. Johannas målsättning är nu efter studenten att studera till gymnastiklärare vid GIH.

Ungdomsstipendier:Ungdomsstipendier:

Lina Frickner, Nykvarns musikkår
Lina är 1:a klarinettist i Nykvarns orkester och har kommit långt i sin utveckling som musiker och visar mycket god gemenskap med alla i orkestern. Hon är också duktig sångerska. Lina sitter med i styrelsen och bidrar mycket med idéer och input.
Hon har också börjat arrangera låtar för liten ensemble men kommer att utmanas att skriva arrangemang för den större musikkåren.

Edvin Lovidius,  Södertälje Cykelklubb och den Belgiska klubben Isorex.
Edvin går nu på cykelgymnasium i Skara sedan slutet på augusti för att kombinera cykelträning på elitnivå med ekonomistudier.
Edvin tränar och tävlar ungdomscykel på hög nivå. Vunnit flera SM-guld och är Nordisk mästare i OS-grenen bancykel (velodrom).
Numera är det i huvudsak landsvägscykling och linjelopp ute i Europa. Kör också för det svenska landslaget.