2018 års Stipendiater
Fr v: Mikaela Wallenberg, Madeleine Ström,
Malte Olander Åhlund, och Mathilda Törnqvist

Ungdomsledarstipendier

Matilda Törnqvist som återfinns bland ungdomarna på Fritidsfabriken. Hennes engagemang i Nykvarns ungdomar är det få som kan mäta sig med. Valborgskampen och temakvällar på Fritidsfabriken är bara två exempel allt det hon anordnar. Utöver det är hon en vän som finns där i vått och torrt men som ställer krav och ger ramar och regler.

Madeleine Ström som har arbetat som ledare i Nykvarns gymnastikförening i 10 år och genom alla år varit en stor favorit hos barnen. Madeleine har en förmåga att få med alla barn i gymnastik även om de känner att de har en dålig dag eller inte klarar av en övning.
Hon är ödmjuk och tar sig an alla uppgifter med ett stort ledande. Hon har stort tålamod och ser alltid till det bästa hos varje gymnast och ledare. Hon är en stor glädjespridare som alltid smittar av sig till alla.

Ungdomsstipendier:

Mikaela Wallenberg som trots sitt handikapp har lyckats inom idrotten och då främst i gymnastik.
På sin skola jobbar hon aktivt för att alla ska lyckas och må bra trots funktionsnersättningar eller andra olikheter. Mikaela pratar mycket med dom yngre barnen om varför hon är så liten och skapar en förståelse för olikheter hos alla människor.
Att sedan som Mikaela kämpat på med idrotten är riktigt starkt och tyder på ett mycket stort självförtroende. Mikaela vill, för stipendiepengarna, åka på riksträffen för kortvuxna barn och ungdomar som går av stapels i Åre senare i sommar.

Malte Olander Åhlund från Nykvarns Bågskytteklubb. Under 2017 vann han två individuella juniorSM-guld och ett brons samt individuellt brons på Nordiska mästerskapet. Han tog också brons i lag  ihop med sina landslagskompisar. Även 2016 gjorde han bra ifrån sig genom att bland annat vinna 3 junior SM-guld.