Laine Tecsi är sedan 10 år  ungdomsledare i Nykvarns Gymnastikförening för barn i åldrarna 4 – 6 år. Dessutom har hon följt “sina” barn högre upp i olika åldersgrupper.
Alexander Lind
är verksam som ungdomsledare i Turinge-Taxinge församling. Han har sedan sin egen konfirmation varit aktiv i församlingens ungdomsverksamhet. Han sitter även med i styrelsen för “SKUNK”, vilket står för Svenska Kyrkans Unga i Nykvarn.
Sandra Andersson
är Nykvarns Bågskytteklubbs mest framgångsrika junior. Förra året var mycket framgångsrikt för henne. Denna hösttermin började hon på Bågskytteförbundets riksidrottsgymnasium i Olofström.
Gabriel Stoltz har varit elev i kulturskolan sedan årskurs 4. Han spelar saxofon, gitarr och trummor.
Gabriel går första året på musikgymnasiet “Rytmus” i Stockholm och har valt att satsa helhjärtat på musiken.

2010 års stipendiater
Fr v: Gabriel Stoltz, Laine Tecsi, Alexander Lind